sâmbătă, 7 decembrie 2013

Editorial(indignare)

De la un timp încoace mă indignează tot feluri de lucruri care nu sânt la locul lor.Mă indignează faptul ca politicienii nostri pe care spre rusinea mea si eu i-am votat nu stiu a vorbi si a face ca lucrurile să meargă bine în această tară !..A semnat puterea un accord cu FMI si trebuie respectat,dar acest FMI ti-a spus sa reduci cheltuielile bugetare si alte cheltuieli,dar nu ti-a spus si cum s-faci !..Faptul ca guvernul a ales cele mai proaste căi de a solutiona acordul cu FMI-ul demonstrează incompetenta.Eu care am terminat master în IMM-uri aveam si alte solutii !..In primul rând as fi încurajat producatorii autohtoni de legume fructe sa produca atât de mult încât toate hypermarketurile sa poată beneficia de legume si fructe romanesti 80 la sută !..Si restul de douăzeci la sută sa fie import de legume fructe si nu cum se intămpla acum invers !..Si asta as fi impus-o printr-un decret lege !..Aş fi încurajat micii meseriaşi astfel încât meserii vechi de sute de ani sa nu se piardă !..Aşs fi contolat la sănge pe aceia care au acordat licitatii publice pe ochi frumosi.Aş fi acordat subventii acelor producatori ale anumitori marci care abia sânt la inceput sau si-au restrăns activitatea !..Aş fi acordat amenzi usturatoare acelor inspectori care pleacă cu sacosa plina acasă când sânt pe teren.Poporul român este un popor de gintă latină.Evident că o natiune se reprezintă si rezistă prin ceea ce are mai autentic : portul.Dar si cultura !..Dar asta nu înseamnă ca trebuie risipit banul public pe tot felul de simpozioane culturale si  albume sau protocoale sau mai stiu eu ce prime  daca acestea nu-si au rostul !..
    2.Mă mai indignează si faptul că unele  asotiaţii de proprietari cel putin din Bucuresti  nu stiu a proceda astfel încat locatarii sa plăteasca câte 20-30 roni iarna la intretinere,în loc de 300-600 chiar depinde de nr.camere.Si nr. locatari.E adevarat că in vremuri de criză nu stii cum sa faci economii la fiecare leut !.. Atâta timp cât legea obligă,mai ales art.3 din constitutie : »nimeni nu-i mai presus de lege !.. »Mai bine mai pui ohaina pe tine cum spunea raposatul decat sa dai un ban in plus!..Si daca tot e energie verde de ce n-o folosim?


     3. Mergem pe stradă si auzim tot felul de comentarii răutăcioase la adresa unuia sau altuia dintre concetatenii nostri,sau chiar rude sau colegi de muncă.Ne-am obisnuit de ani de zile cu bărfa la colt de stradă sau chiar mergând pe stradă.La meciurile de fotbal pe stadioane,numai spun ce urât se vorbeste asta în conditiile când parintele de sex masculin vine cu băiatul său să vadă un meci de fotbal.Ce să învete acel copil din comportamentul celor din jurul lui? Lucrez de ani de zile la raionul peste al unui hypermarket.Cand le spui clientilor spre orele serii ca se va inchide raionul la ora zece te face comunist inputit,ca ne-am invatat cu telejurnal,cu alimentara la ora 8 si la zece seara  in pat.A doua zi mergem la munca!..Sau poate nu mai muncim!... Dacă nu învătăm sa fim civilizaţi,dacă nu vom sti să ne comportăm cu cei din jurul nostru,vom rămîne noi ca natie si ca popor la coada europei dar si a lumii!..

Niciun comentariu: