miercuri, 1 iulie 2009

Scoala de pictura


Am terminat si anul II de pictura,acolo unde m-am inscris in septembrie 2007,pentru a-mi satisface o placere personala.Desi stiam sa pictez inca dinainte de a veni la scoala,vroiam sa invati anumite tehnici de a picta.Desi cunosteam anumite stiluri de pictura gen Grigorescu,Luchian,Aman,Ghiata,Tonitza,Camil Resu,luindu-l ca model pe Grigorescu,vroiam sa invat ceva nou de la profesorul LuncanFosta mea diriginta din scoala generala,d-na Cadaru,imi spunea ca trebuie sa fiu eu insumi in tot ceea ce fac.Incerc pe cat posibil sa-i respect dorinta.Problema se pune altfel.Cine mai este interesat de a cumpara un tablou,azi cand este criza economica si cand lumea traieste de azi pe maine?Probabil cativa.Eu sper sa am un venit stabil in fiecare luna si atunci pictura sa reprezinte un hoby.Foarte putin pictori au reusit sa traiasca din asa ceva.Cei mai multi au murit saraci.Spre exemplu Van Goh nu a vandut nici un tablou in timpul vietii.Sper ca in vara aceata sa reusesc sa merg o zi doua la munte pentru a surprinde peisaje frumoase din zona Predeal,unde mi-am petrecut o mare parte din copilaria si adolescenta mea,alaturi de parinti.Un critic de arta a venit la ultima sedinta pentru a ne prezenta ultima parte din istoria artelor.Dupa expunere profesorul ne-a dat cateva sfaturi fiecaruia despre ce santem si cum ar trebui sa fim,in fata tablourilor expuse pe pereti.Ne-am luat la revedere de la colegi in speranta ca vara ce vine va fi mai buna,mai racoroasa si ca vom avea ceea ce sa pictam.Plecasem acasa cu gandul de-am astepta iubita care trebuie sa vina de la munca.Afara incepuse o ploaie rece de vara.Cerul se intunecase si fulgera.Parca vine apocalipsa.Vantul adia puternic,rupand copaci.Cred ca tatal meu ar fi fost bucuros sa ma vada pictand.

Niciun comentariu: