duminică, 10 iunie 2012

Editorial (Amurgul unei case)


M-am născut intr-o iarnă  geroasă prin  februarie 1969 cu zapezi mari ca pe vremea străbunicii!..M-am născut intr-o familie numeroasa,străbunica având patru fiice,fiecare la rîndul lor având copii.Copilaria mi-am petrecut-o pe strada Apusului nr.62.Aveam vecini respectabili,pe tanti Lenuta si pe madam Strachinaru,fiecare avînd curte destul de mare.Mă tot jucam cu  nepoata dînsei Jislen,pe care din intamplare am reintâlnit-o in primii ani ai mei de facultate!..O ajutam pe bunica  la grădinarit asa cum se putea pricepe un copil de vărstă fragedă!..Aveam aerul curat si copilarie fericită Cînd părintii  mei s-au mutat la bloc,copilaria mea din str.Apusului a continuat.Iar sfintele Pasti si trecerea dintre ani,revelionul ereau petrecerile cele mai savuroase,unchiul adunându-si prietenii,iar bunica rudele.Verile mi le petreceam acolo în gradina bunicii,iar seara mâncam câte o înghetată Polar cu cacaouă si priveam cerul senin si carul mare si carul mic alături de buneiul si buneia!..Când bunicul al cărui nume  îl port a murit parcă a murit si suflul acelei case.Dacă unchiul ar fi cunoscut-o pe sotia lui cu un an înainte ca bunica sa vândă si să se recasătorească,poate că acea casă nu s-ar mai fi vândut.În anii facultăţii treceam ades pe acolo,ca un nostalgic ce sânt!..Pe buneiul si buneia nu am cum să-i mai întorc, dar cândva poate am să am acea stare financiară care sa-mi permită să-mi cumpar copilaria înapoi.!..Mi-e dor de caişii înfloriti,de corcoduşii înfloriti,de strugurii din vie,de lalele din grădină,de pătrunjelul natural pus de bunica.Acum e doar amurgul unei case!..

Niciun comentariu: